Тактильний посібник промислових дизайнерів ЧДТУ отримав свідоцтво на реєстрацію авторського права

7 листопада 2019

На кафедрі дизайну Черкаського державного технологічного університету вперше робота дизайнерів отримала офіційний патент. Відтак, розробка студентів та викладачів спеціалізації «Промисловий дизайн» (тактильний посібник – об’ємний макет природного середовища з елементами ландшафту) отримала свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір (№ 91164, дата реєстрації 31.07.2019) Міністерства економічного розвитку і торгівлі України. 

Внаслідок обмеженості сенсорної системи і нестачі інформації про предмети і явища навколишнього світу незрячі діти мають свої специфічні особливості, обумовлені своєрідним ходом фізичного і психічного розвитку та соціально-психологічної адаптації до умов сучасного життя.

Широкі можливості для формування чуттєвого досвіду незрячої дитини закладені в рельєфних зображеннях. На думку багатьох вітчизняних і зарубіжних тифлологів, рельєфно-графічні посібники – один із найважливіших чинників, який, компенсуючи відсутність зорового досвіду, сприяє формуванню у сліпих правильних предметно-просторових уявлень про навколишній світ.

По особливому до вирішення проблеми компенсації зорового дефекту для учнів Черкаської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів Черкаської обласної ради підійшли студенти та викладачі спеціалізації «Промисловий дизайн» кафедри дизайну Черкаського державного технологічного університету. 

Студенти групи ДЗ-43 (Іваненко Богдан, Жога Дарина, Гонтар Вікторія, Нось Василь, Лупан Владислав та Захарченко Євгеній) під керівництвом доктора мистецтвознавства., доцента, професора кафедри дизайну Інни Яковець, кандидата мистецтвознавства, старшого викладача Олександра Луговського та старшого викладача і куратора групи Наталії Литовченко в межах навчальної дисципліни «Дизайн-проектування» розробили та виконали в матеріалі тактильний посібник – об’ємний макет природного середовища з елементами ландшафту. 

Спеціально створені рельєфні елементи здатні сформувати у дитини реальну картину навколишнього світу, збагатити його подання більш точними чуттєвими і емоційними образами. Незряча або слабозряча дитина, «розглядаючи» об’ємні макети, отримає повне уявлення про те, як виглядають різні об’єкти, недоступні для обмацування в звичайному повсякденному житті: ліс, річка, дорога, міст, дерева, літак тощо. 

Безумовно, наявність на уроці спеціального дидактичного обладнання, розрахованого на дотикове сприйняття сліпого і слабозорого, надзвичайно важлива, оскільки існує дуже багато об’єктів, яких діти ніколи не тримали в руках або бачили розмито.

Створений тактильний посібник стане в нагоді на заняттях з природознавства, СПО (соціально-побутової орієнтації), географії тощо, для індивідуальної роботи із реальними об’єктами.

 

Комментарии (0)

Нет комментариев. Ваш будет первым!