Дизайн та візуальна культура

 
 

 

Освітньо-професійна програма 

ДИЗАЙН І ВІЗУАЛЬНА КУЛЬТУРА

Освітньо-професійна програма «ДИЗАЙН І ВІЗУАЛЬНА КУЛЬТУРА» складена у відповідності до стандарту вищої освіти за спеціальністю 022 «Дизайн» галузі знань 02 «Культура і мистецтво» для другого (магістерського) рівня освіти і є системою освітніх компонентів на другому рівні вищої освіти в межах спеціальності «Дизайн», що визначає вимоги до рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання за цією програмою, перелік навчальних дисциплін і логічну послідовність їх вивчення, а також очікувані результати навчання (компетентності), якими повинен оволодіти здобувач другого ступеня вищої освіти. Освітньо-професійна програма призначена для:

– науково-педагогічних та педагогічних працівників закладів вищої освіти (наукових установ);

– здобувачів другого рівня вищої освіти;

– роботодавців для отримання інформації щодо академічного та професійного профілю випускників;

– компетентних фахівців з визнання документів про вищу освіту;

        акредитаційних інституцій.

Цілі програми

Формування професійних системних компетентностей, необхідних для практичної і викладацької діяльності у сфері дизайну інформаційно-комунікаційного візуального простору, скерованих на розв’язання складних задач та практичних проблем у галузі дизайну та візуальної культури, що передбачає проведення наукових мистецтвознавчих і проектних досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

Підготовка фахівців з дизайну, здатних творчо осмислювати культурну спадщину для створення естетично-досконалих гармонійних об’єктів засобами дизайну у суспільній, інформаційній, промисловій, побутовій, соціокультурній, сферах життєдіяльності людини.

Особливості програми

Програма враховує сучасні тенденції культурно-інформаційного, економічного та соціального розвитку суспільства і направлена на формування у здобувача уміння аналізувати ринкову ситуацію та нові тенденції в дизайні, застосовувати національні традиції для генерування актуальних дизайн-пропозицій.

В основу методологічної концепції покладено принцип поєднання академічних завдань з реальними проектними розробками за замовленнями громадських організацій, навчальних закладів, культурних установ та просторів, фірм, промислових виробництв тощо.

Особливість (унікальність) програми:

- формування професійних якостей майбутніх дизайнерів в процесі дизайн-освіти за умови багатогранного і гармонійного розвитку особистості майбутнього фахівця, здатного створити власний пізнаваний стиль дизайну;

- дизайн-діяльність розглядається як продукт розвитку людської культури; дизайн сприймається одночасно і як продукт візуальної культури, і як інструмент культурного будівництва, і як фактор, що активно формує візуальну і матеріальну культуру;

- програма орієнтована на забезпечення широкопрофільної підготовки універсального дизайнера, здатного проектувати і створювати об`єкти різноманітного призначення, зокрема, для маломобільних груп населення та людей з інвалідністю

Атестація здобувачів ступеня вищої освіти «Магістр» здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи.